*ornament*

Paieška

Pakruojo rajono
savivaldybė

Mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys

Mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys

Pakruojo rajono savivaldybėje vasario 9 d. vyko Lyderių laikas 3 mokyklų lyderystės iniciatyvų renginys.  Mokymuose „Individualizuotas, diferencijuotas ir personalizuotas ugdymas“ dalyvavo apie 70 švietimo įstaigų mokytojų ir mokyklų vadovų.

Pirmosios dalies metu pedagogai dalyvavo  lektorės Rasos Nedzinskaitės-Mačiūnienės vedamamuose mokymuose. Lektorė išskyrė diferencijuoto, individualizuoto ir personalizuoto ugdymo ypatumus, galimybes. Anot lektorės, personalizavimas gali atsirasti (arba neatsirasti) tiek diferencijuojant, tiek individualizuojant, priklausomai nuo to, kiek mokytojas, diferencijavęs arba individualizavęs procesą, kuria asmeninį mokymo/mokymosi santykį su mokiniu.

Antra mokymų dalis buvo skirta  refleksijai ir mokyklų patirčių „dalyboms“.

Refleksijas po seminaro moderavo LL3 komandos narė Asta Gasiūnienė. Savo patirtimi dalinosi Pakruojo „Atžalyno“ gimnazijos, Lygumų ir Rozalimo pagrindinių mokyklų mokytojai.

Lygumų pagrindinės mokyklos patirtį pristatė pavaduotoja Lina Rutkevičienė, kuri akcentavo mokytojo ir mokinių susitarimų svarbą vyresnėse klasėse, ėjimą link personalizuoto (suasmeninto) mokymo(si). Lina pateikė konkrečios pamokos pavyzdžių.

Tos pačios mokyklos pedagogė Saulė Miežienė kalbėjo apie pagalbą mokiniams, kuri ypač aktuali šiuo metu (pagalba mokiniams, patiriantiems sunkumų besimokant nuotoliniu būdu).

Pakruojo „Atžalyno” gimnazijos mokytoja Vilma Sabaliauskienė pristatė  personalizuoto ugdymo patirtį. Pasak pedagogės,  ypatingai skatinamas mokinių aktyvumas, motyvacijos didinimas siekiant, kad mokiniai patirtų sėkmę. Pvz.: Atsiskaitant anglų kalbos rašinį, leidžiama rinktis iš kelių temų. Vilma iškėlė dar vieną mokymosi galimybę – mokytojas gali mokytis iš mokinio! Ši mintis ypač aktuali dabar, kada informacijos prieinamumas yra labai platus ir mokiniai turi galimybę savo iniciatyva gilintis į juos dominančias temas.

Rozalimo pagrindinės mokyklos mokytoja Gitana Šimulynienė pristatė savo mokyklos patirtį siekiant ugdymo sėkmingumo. Rozalimiečiams pasiteisino pradinukų pamokų pradžios pavėlinimas – ugdymo rezultatai pagerėjo!  Mokykloje akcentuojamas ugdymo erdvių išplėtimas (pasinaudojant aplinkos teikiamomis galimybėmis) – baseinas, pušynas, miestelio erdvės. Gitana fiksuoja teigiamą įtaką pirmokų ugdymui skirstydama juos į grupes pagal gebėjimus – turimas patirtis. Mokykla apsirūpinusi IT priemonėmis, eksperimentams reikalinga įranga. Išnaudojamos ugdymo plano galimybės - visi mokytojai organizuoja ilgalaikes ir trumpalaikes konsultacijas.

Tos pačios mokyklos mokytoja Rasa Šaltmerienė teigė, kad sudėtinga personalizuoti ugdymą, nes mažai motyvuotų mokinių. Tokiems mokiniams (ypač turintiems ribotus gebėjimus) labai svarbūs tarpiniai rezultatai, siejimas su gyvenimo praktika.

Rozalimo pagrindinės mokyklos pedagogė Roma Žindžiuvienė teigia, kad ugdant vaikus svarbu nusistatyti mokinio mokslo metų starto poziciją, laukiamą rezultatą ir tarpinius eigos aptarimus. Taikyti skatinimus už gerus ugdymosi rezultatus. Dirbant su praradusiais motyvaciją mokiniais pasiteisina sudaromos trišalės sutartys su nepažangiais mokiniais ir jų tėvais.

Pagrindinis refleksijų   akcentas – susitarimai ir jų laikymasis! Ir atviras klausimas - ar vienodai mokant visus mokinius įmanoma vienodai išmokyti???

Parengė Pakruojo r. Linkuvos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui,
LL3 savivaldybės kūrybinės komandos narė Daiva Danielienė